Thursday, 6 December 2012

Cuma 3 cawan teh hijau sehari.

Assalamualaikum w.b.t. Siapa pernah minum teh hijau mesti rasa sihat je kan? Teh hijau ni hebat dan setanding sebagai antioksidan yang mampu :

1. Melawan kanser, 
2. Sebagai minuman pelansing 
3. Sebagai detoksifikasi tubuh yang mampu menghilangkan racun
4. Mengatasi masalah plak gigi.


khasiat,teh hijau, kenaikan, minum, mencegah, kanser
Tapi!!!. 
Pakar penyelidik menyarankan agar tidak mengambil teh hijau yang ditinkan atau dikemaskan di dalam botol, kerana ia tidak memiliki manfaat bagi kesihatan. So buat rugi je kalau korang minum yg packaging dalam tin tu ye *setakat buat penghilang dahaga boleh la. Hee

11 comments:

MisEyz BLurz said...

wahh..mesti awk pon pengamal teh hijau nie kan?tu yg cun tu..hihihi...ikhlas dr hati^_^

eitcha,IM said...

wah gud info :) boleh try :)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

pernah minum. pernah amalkan masa kat hostel. skrg tidak lagi.

Sheera Aya said...

Hee dulu pnah try tp skrg da ta rajin.lps ni boleh sambung amalkan lagi. :)

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

teh hijau memang bagus, tapi kena cari yang betul2 ada khasiat... ^^

Sheera Aya said...

betul tu, bukan semua yg betul2 ada khasiat. sebab sekrg ni byk yg pakai nama je tp content takde :)

al_hakim said...

banyak kelebihan teh hijau ni rupenya ye. tapi rase dia mcm mane pulak?huhu

Sheera Aya said...

@al_hakim rasa dia boleh diminum .tak teruk pun, hee

Dunia Wilma said...

Ooo...baru tahu ^_^

Steffany Daph said...

teh hijau (: jarang minum. sbab biasanya teh biasa je. ohh, byk juga eh manfaat dia.

kunjungan pertama dari
http://steffanylife.blogspot.com

Sheera Aya said...

@Steffany Daph mmg rmai yg jrg minum teh ni. rare ken. tp ape2 teh pun byk khasiat dia. ty for reading :)

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.